Exportöversikt
Export bör vara ett bra steg för alla framgångsrika företag. Det minskar inte bara beroendet av dina inhemska kunder, utan möjliggör också större marknadens räckvidd och vinst. Men som med de flesta saker i näringslivet är teorin enklare än det praktiska. Export kan innebära en helt annan uppsättning problem än ditt företag är van vid. Att gå in i en ny arena utan någon plan kan ofta leda till dyra fel. Grundläggande för framgång är alltså en omfattande analysmarknad. Dina polära resultat kommer antingen att vara ett överväldigande eller överväldigande svar på en produkt eller tjänst, och det är förmodligen bättre att veta detta innan du avbryter motvilliga summor pengar. Naturligtvis måste du tänka på människor som bor på destinationen. Du måste tänka på platser och platser. Och du måste också kontextualisera din produkt eller tjänst socioekonomiskt. Vem ska köpa din produkt? Kan de hitta ett enklare eller billigare alternativ? Vem är din tävling? Hur är marknadssituationen?